AdWords - Spar penge med Geografisk målretning
Med Google AdWords er der mulighed for at målrette sin annoncering til konkrete geografiske områder, og dermed spare penge på spildtrafik på områder hvor du alligevel ikke tilbyder dine ydelser. Med et par af disse tips til din AdWords kampagne kan du spare nogle værdifulde reklamekroner.Alt afhængig af din målgruppe samt din type af virksomhed kan du vælge, hvilke kundesegmenter du ønsker dine annoncer skal vises for, når de foretager en søgning på Google på en af dine valgte søgeord.
Lad os forestille os du har en tømrervirksomhed og du kun ønsker at få nye kunder i dit lokal område. Byen du har virksomhed i er Hillerød. Under din kampagne indstillinger på din AdWords konto har du mulighed for at angive de byer du ønsker at få vist dine annoncer på. Du kan enten vælge at angive de byer du ønsker at annoncere i eller vælge radiusplacering, det vil sige hvor langt væk fra Hillerød du ønsker at få vist dine annoncer i.
Desværre er Googles systemer ikke altid helt præcise, hvilket vil sige at dine annoncer engang imellem bliver vist i områder du ikke ønsker annoncering. Da folk efterhånden er blevet bedre til at foretage lokale søgninger når de eks. skal bruge en tømrer, lad os antage at søgningen er "tømrer århus", kan det resultere i at din annonce alligevel bliver vist, selvom du kun ønsker at få vist dine AdWords annoncer i Nordsjælland.
Det er her negative søgeord viser sig at være særdeles nyttige. Ved at tilføje alle de byer under negative søgeord du ikke ønsker at få vist dine AdWords annoncer i, og ved at benytte denne metode kan du dermed undgå at bruge værdifulde annoncekroner på områder du alligvel ikke kører i.
Såfremt du leverer til hele Danmark har du selvfølgelig ikke dette problem :).
Ring til os på +70 270 470 eller send os en mail. Så vender vi hurtigt tilbage med svar.