Mail FAQ
-
Hvor store e-mails kan jeg sende?
Størrelsen på de e-mails du kan sende afhænger af hvilken server du bruger til udgående post (SMTP). I de fleste tilfælde bruger du din internetudbyders - f.eks. TDC, Cybercity - SMTP server og her ligger maksimalstørrelsen typisk på 2-10MB. Alternativt kan du frit bruge vores SMTP server, her er maksimalstørrelsen på 50MB. -
Hvordan ser jeg mine mails online (Webmail)
Hvis du gerne vil læse dine mails online kan du gøre det her: www.onlinemail.io -
Hvordan administrerer jeg mine mails
Hvis du gerne vil administrerer dine mails, eller oprette flere kan du gøre det her: mailadmin.nu
BEMÆRK! Du skal være admin for at kunne logge ind her. -
Jeg har glemt mit password til min e-mail hvordan ændres det?
Skulle du være så uheldig at glemme adgangskoden til din email konto, kan du altid se eller ændre den via din mailadministration på mailadmin.nu
BEMÆRK! Du skal være admin for at kunne logge ind her. -
Antivirus / Antispam
Hvordan slår jeg mit spamfilter til?
Aktivering af spamfiltret sker via email administrationen på http://email.curanet.dk. Du skal logge ind med dit domæne og adgangskode. Øverst i højre side trykker du på knappen "Antispam". Du får nu vist konfigurationssiden til spamfiltret. For at aktivere spamfiltret skal du sætte markering i rubrikken "Ja" ud for "Aktiver antispam" - tryk herefter på knappen "Gem indstillinger" for at gemmeindstillingerne.
Hvordan fungerer spamfiltret?
Spamfiltret fungerer ved at mailserveren vurderer hver eneste email og giver dem en score - jo højere denne score er, desto mere sikkert er det at der er tale om spam. Der er så to scores man kan sætte op, en markeringsscore og en sletningsscore.
Markeringsscore:
Hvis markeringsscoren opfyldes, så markeres den pågældende emails emne med ***SPAM*** i starten af emnet. Efter denne markering vises det originale emne på den pågældende email. Denne markering gør det muligt i et mailprogram at opsætte en regel som f.eks. sorterer mails markeret med ***SPAM*** i en mappe for sig.
Sletningsscore:
Hvis sletningsscoren opfyldes, så bliver den pågældende email slettet på mailserveren før den når modtagerens indbakke. Såfremt en email er blevet slettet pga. at sletningsscoren er blevet opfyldt, så er et ikke muligt at genskabe den pågældende email igen.
Eksempel på opsætning:
Lad os antage at markeringsscoren sættes til 5 og sletningsscoren sættes til 7. Hvis en mail så får en score på 0 - 5, så kommer mailen blot direkte i indbakken. Får den en score på 5 - 7 så bliver der skrevet ***SPAM*** forrest i mailens emnelinien som beskrevet ovenfor. Får mailen en score på 7 eller mere, så bliver den slettet fuldstændigt på serveren og man vil aldrig få den i sin indbakke, og mailen kan ikke genskabes på serveren.
Hvordan fungerer antivirus?
Antivirus foregår så snart en email bliver modtaget på mailserveren. Derfor skal du som kunde hverken bekymre dig om at holde et antivirus opdateret, eller opsat korrekt - dette kan du blot lade os om. Skulle antivirus scanneren modtage en email som er inficeret med virus bliver emailen slettet på serveren og vil dermed ikke nå ud til din indbakke. Det er ikke muligt at fremskaffe den slettede email igen. -
Hvorfor får jeg \"Relay access denied\" fejl når jeg forsøger at sende til en bestemt mailadresse?
Din mail når ikke frem til modtageren fordi e-mail adressen ikke eksisterer på serveren du sender til. Først skal du selvfølgelig tjekke at e-mail adressen er korrekt. Hvis adressen er korrekt, så kontakt modtageren af e-mailen og meddel dem at der er et problem med deres mail adresse og at de skal kontakte deres mailudbyder for at få løst problemet. -
Hvad betyder min Outlook fejlkode?
Outlook eller Outlook Express kommer altid med en fejlkode når en opgave mislykkes. Herunder vil du kunne se de forskellige fejlkoder, og aflæse hvad de betyder og forslag til en mulig løsning.
0x800CCC00, LOAD_SICILY_FAILED
Autorisering blev ikke indlæst.
Luk Outlook Express og åben den igen
Vent 20-30 minutter, så serveren kan lave et reset på din konto, og prøv igen.
Slet din email konto og opret den igen.
0x800CCC03, ALREADY_CONNECTED
Anden session igang på server fra denne konto Der er en anden session igang på serveren. Vent 20-30 minutter og prøv igen.
0x800CCC05, NOT_CONNECTED
Der blev ikke oprettet forbindelse til serveren. Kontroller din e-mail adresse i instillinger for kontoen.
0x800CCC11, INVALID_ADDRESS_LIST
Navnet på adresse listen er ikke gyldig eller du har ikke adgang til denne liste.
Prøver du at sende til en mailing liste som du ikke har adgang til?
Kontroller at du har stavet navnet på mailinglisten korrekt og prøv igen
0x800CCC15, SOCKET_CONNECT_ERROR
Der opstod en TCP/IP fejl under forsøget på at oprette forbindelse til serveren.
Prøv at angive ip adressen på serveren, istedet for navnet på serveren.
Opret en ny konto og slet den gamle.
0x800CCC16, INVALID_ACCOUNT
Kontonavnet ikke genkendt af serveren.
Kontroller at du har indtastet kontonavn og adgangskode rigtigt.
0x800CCC17, USER_CANCEL
Brugeren afbrød handlingen.
Har du trykket på "Annuller" imens du hentede post? Hvis ja, så hent post igen.
Prøv at genstarte computeren.
Du kan have en stor eller korrupt mail der ligger og blokere. Slet denne mail fra serveren.
0x800CCC18m, SICILY_LOGON_FAILED
Kunne ikke logge på serveren med godkendelse af sikker adgangskode (Secure Password Authentification).
Sørg for at der ikke er hak i "Log på med godkendelse af af sikker adgangskode"
Prøv at oprette en ny konto med de samme oplysninger og slet den gamle konto.
0x800CCC19, TIMEOUT
Der opstod en timeout under kommunikation med serveren.
Luk alle programmer og forbindelser og søg efter filen POP3UIDL.DBX og slet den. Genstart derefter computeren.
Der ligger måske en korrupt email, eller en email med en meget stor vedhæftet fil, på serveren. Slet denne.
Dette problem kan skyldes en antivirusprogram eller en firewall, der ligger og forstyre kommunikationen. Prøv at deaktivere eller afinstallere sådanne programmer.
0x800CCC1A, SECURE_CONNECT_FAILED
Kunne ikke logge på med "Godkendelse af sikker adgangskode".
Den udbyder du bruger benytter sig ikke af "Sikker Adgangskode". Slå dette fra under instillinger for din konto.
0x800CCC78, SMTP_REJECTED_SENDER
Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi serveren afviste afsenderens e-mail-adresse. Afsenderens e-mail-adresse var 'afsender-adresse'.
Sørg for at din e-mail-adresse er indtastet korrekt inklusivt domænenavn. Og sørg for at der ikke står noget i "Svar adresse", medmindre dette er meningen.
Slet den mail du har liggende i "Udbakke" og send igen.
0x800CCC79, SMTP_REJECTED_RECIPIENTS
Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'modtager-adresse'.
Sørg for at modtager-adresserne er indtastet korrekt.
Melder den samtidigt "Serverfejl 550 Relaying denied"? Sørg da for at den udgående post-server tilhører din internet/mail udbyder.
0x800CCC90, POP3_RESPONSE_ERROR ERR
no such message Der ligger måske en email med korrupt header på serveren. Log på via webmail og slet mail.
0x800CCC91, POP3_INVALID_USER_NAME
Brugernavnet blev afvist
Dette skyldes at man har sat et antivirus program til at scanne indgående post. Deactiver email scanningen.
0x800CCC92, POP3_INVALID_PASSWORD
Du kunne ikke logge på e-mail-serveren, da den angivne adgangskode ikke er gyldig.
Kontroller at kontonavn og adgangskode er skrevet rigtig
Skriv adgangskoden i kontonavn-feltet og kopier den ned i adgangskode-feltet.
Opret en ny konto og slet den gamle (Opret den nye konto før du sletter den gamle).